W czasopiśmie Annales UMCS Educatio Nova ukazał się artykuł Wioletty Żórawskiej „Cyprian Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska”.
Tekst dotyczy szkolnej recepcji twórczości Cypriana Kamila Norwida na podstawie projektu pn. „Bielski Norwid” (2001–2019), który zrealizowany w Gimnazjum im. Cypriana Kamila Norwida w Bielsku w województwie mazowieckim. Autorka opisuje efekty dydaktyczne i wychowawcze wynikające z obcowania młodzieży szkolnej z twórczością tego autora. Ponadto odpowiada na podstawowe pytanie dydaktyki polonistycznej, czyli jak zaciekawić uczniów literaturą i zaangażować ich do twórczych działań interdyscyplinarnych. Polonistka na podstawie doświadczeń ukazuje skuteczność projektu edukacyjnego w szkolnej recepcji twórczości Norwida.
Kliknij tutaj, aby przeczytać artykuł.
Tagi: Cyprian Norwid, szkolny Norwid, dydaktyka literatury, patron, metodyka nauczania