Bardzo ważne jest, by w tak scyfryzowanym świecie umieć korzystać zarówno z fizycznych (tradycyjnych), jak i zasobów wirtualnych – dostępnych przede wszystkim w sieci. Zastosowanie technologii informacyjno – komunikacyjnej (TIK) na lekcjach polskiego, także tych poświęconych twórczości Norwida dostarczy szerszych kontekstów kulturowych, biograficznych oraz da uczniom orientację we współczesnych badaniach norwidologii.
Zgodnie z naszym zamysłem Informacje w notatce i na tablicy uzupełniają się. Podjęliśmy się stworzenia tablicy, ponieważ zamierzamy nieco wtajemniczyć odbiorców w naszą pracę z tekstami Norwida, tj. w sztukę ich czytania. Grupa projektowa realizowała zadanie w kilku etapach, stosując różnorodne formy i nowoczesne metody pracy. Polecam prezentację multimedialną, w której znajdziecie konteksty interpretacyjne: biograficzny, historyczny i kulturowy. Znajdziecie tam m.in. miejsca związane z wierszem „Fortepian Szopena”. Obejrzycie mało znaną ilustrację do tekstu „Bema pamięci żałobny-rapsod”, są również zamieszczone prace uczniów gimnazjum wykonane do tych utworów. Scenariusz uroczystości pogłębi wiedzę o Norwidzie, jego epoce, a także o znaczeniu jego twórczości i dostarczy wskazówek w jej odczytywaniu. Dalej są dwa filmiki, które ukazują nasz pomysł na szkolną teatralizację znakomitych dzieł patrona. Podajemy również przydatne linki, aby ułatwić kontakt z twórczością Norwida.
.